onsdag 13 april 2011

konverterat...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

ordet 'konverterat' förekommer ibland i vissa sammanhang - jag har just läst mej till att denne mos def - född dante terrell smith i brooklyn december 1973 - har konverterat till islam - en annan person som har konverterat - dock ej till islam men till judendomen är den världsberömde poeten lars gustafsson - som - by the way - nesligen har exkluderat mig från sin blogg...

Marianne Johansson sa...

kom just att tänka på en i norrland född star som gett ut en skiva betitlad 'säkert' - norlin var visst efternamnet och hon studerar visst nu på universitetsnivå för att bli en auktoriserad psykolog - denna association fick jag då jag läste att namnet mos def - har sitt ursprung i det engelska uttrycket 'most definitely' -jag har via wikipedia just erfarit detta...

Marianne Johansson sa...

en till som konverterat till islam är johannes anyuro - har just återigen lyssnat på tiominuters intervjun som daniel sjölin gjorde med honom på babel förra säsongen...