måndag 18 april 2011

Rules For Being Human

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

vilken 'lektion' är jag mitt upp i? - just now! - har jag - have I - learned any lesson in my life - having lived as many years as 68 plus 5 months... is there anything called 'enough lessons' - 'lessons enough - in number' - can the number of lessons ever be enough? - it depends - om man aldrig kan lära sej ngt av sina 'misstag' - då upprepas ju lektionerna tills man lär sig ngt - men om man helt enkelt inte k a n lära sej nåt - men trots det går livet mot sitt slut - ska man då tro på själavandringen som vissa gör? - jag vet inte - jag fattar - in fact - nothing - 'nothingness' finns visst ngt som heter som någon 'scholar' någon gång har uttryckt det - tror jag - slumpmässigt snappar jag ibland upp ett och annat ord - ett och annat ord fastnar i min skalle - om man nu ska uttrycka sej med sånna (=sådana)ord som 'skalle' - nej det vill jag egentligen inte - uttrycka mej med sådana ord - men trots det gör jag det ändå ibland - som ett uttryck för min 'humble' back ground - jag är ingen 'scholar' - ingen 'ph d' (eller professor!) - även om jag naturligtvis gärna skulle ha velat vara det - som t ex lars gustafsson den store världsberömde poeten - som nesligen exkluderade mej från sin blogg...

Marianne Johansson sa...

who has all tools needed? - who has had all tools needed? - have I had all tools needed? - now as my firstborn child - a son - is lying in a grave since 4 months and 3 weeks... - did I have the tools necessary? - did he have the tools necessary? - I mean the tools needed - the necessary onces - for life? - a question! - nothing but...