onsdag 27 april 2011

WikiLeaks and Freedom Forum: John Pilger 2/2

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag har för några dagar sen e-mejlat maja lundgren - den kända författarinnan - att hon kanske skulle kunna ta del av - lyssna - på detta inslag - men jag tror hon inte har brytt sej - varför? - är john pilger - enligt henne - ej värd att bli lyssnad på?

Marianne Johansson sa...

THESE WORDS ARE WORDS TO BE LISTENED TO !!! John Pilger har förstått mycket - det han säger är alltså - vad jag har kunnat förstå - värt att lyssna på ... (men en sån som maja lundgren - författarinnan - och en sånn som lars gustafsson - den store poeten - tycker - vad jag kan förstå - vad jag har kunnat ana mej till - på annat sätt - otherwise...)

Marianne Johansson sa...

"Something is rotten in the state of Denmark!"/ur "Hamlet"/Shakespeare/ - "I (=John Pilger) would substitute Sweden for Denmark!" - för övrigt så påpekar han - john pilger - att sverige e j är ett neutralt land och har ej heller varit så de senaste 30 åren! - that's a fact! (till exempel kan jag ju nämna att jag vet att sverige är i krig i afghanistan under usa-ledd NATO-flagg!) (detta har t o m Britt-Marie Mattsson skrivit i Göteborgs- Posten vid något tillfälle - jag tror jag har just dom här orden från henne...)

Marianne Johansson sa...

Reinfeldt har bett Karl Rove om råd hur att handskas med fallet Assange - Karl Rove: f d chefsrådgivare och vice stabschef till 'the former president' George W Bush - han anses vara den politiske arkitekten bakom Bush's segrar - först i Texas - sedan i hela USA (detta har jag skrivit av från Wikipedia)...

Marianne Johansson sa...

nu går det tydligen ej att ta del av detta som jag från you tube förde över för - idag - exakt 3 år sen...