måndag 30 maj 2011

132,9 kilo...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag väger momentant - om nu min våg är att lita på - 132,9 kilo - så mycket har jag aldrig förut vägt - rekord! - min längd är 175 cm tror jag - det var länge sen min längd mättes - när man åldras och kommer upp i 70-årsåldern brukar ju kroppen liksom sjunka ihop på nåt sätt - så jag kanske inte är så lång längre - men vikten - netto - dvs av min kropp i naket tillstånd - är alltså 132,9 - är det konstigt att jag är trött? - nej det är nog inte så konstigt...

stationsvakt@gmail.com sa...

Du kanske ska försöka dra ner på bröd och pasta - och socker - om du vill gå ner. Jag gjorde det, och det har varit välgörande för knäna, eftersom jag har tappat i vikt av det.

Marianne Johansson sa...

för ett år sen - alltså maj år 2013 - vägde jag - faktiskt - 20 kilo mindre än jag gjorde då - för tre år sen - alltså endast 112 kilo - numera har jag - dessvärre - alas! - gått upp 10 kilo sen dess och väger alltså 122 kilo... (jag har ej följt de råd som johnny gett mig...)(men för två år sen då? - jag har ingen uppgift om det...)

Marianne Johansson sa...

116 kilo är min dagsaktuella nettovikt...