söndag 17 juli 2011

Andreas Björsten intervjuad

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

detta var en helt och hållet ny bekantskap för mej - hade noterat att - bland andra - förutom gabrielle björnstrand - även denne herre är på ngt sätt delaktig i bloggen 'den blinde argus' som visst kallas för kollektivblogg...

Marianne Johansson sa...

denne herre är alltså av samma årgång som bengt brülde och göran greider - årgång 1959 - dvs födda det året -själv är jag av en annan årgång - nämligen 1942 - dessa tre nämnda herrar är alltså 17 år yngre än 'moi' - med allt vad det kan tänkas innebära i olika sätt att se på saker och ting - dock måste jag säga att göran greiders sätt att se på 'saker och ting' oftast stämmer med mitt sätt att se och uppleva - kroppsmässigt kan jag oxå känna en viss släktskap med göran greider - och möjlighet till identifikation och samhörighet sort of bara p g a av en viss övervikt kan förefinnas - jag är ingen akademiker - vilket vad jag kan ha kunnat förstå både brülde - greider och denne björsten är - bara en sån sak säger ju en del - det enda jag har - är 35 univ poäng - numera 52 1/2 högskolepoäng - i tyska - det är sort of alles für mich...

Marianne Johansson sa...

en eventuell rättelse: att göran greider skulle vara akademiker - att han skulle ha en akademisk examen - det står det inget om på wikipedia - han är författare och journalist och chefredaktör för tidningen dala-demokraten - och att han gärna vill bli betraktad som poet det tror jag mej ha förstått - att han har forskat en del om dan andersson och att han gillar denna poet det tror jag mej oxå om att ha förstått...