söndag 17 juli 2011

Gunnar Björnstrand (1909-1986) Svenska Komediaktörer

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

anledningen till att jag har detta inslag här på min blogg är att jag ju dagligen flera ggr kollar på maja lundgrens blogg och där finns - på hennes blogg lista - bl a - en bloggerska med efternamnet björnstrand - gabrielle - hon har bloggen 'den blinde argus' - jag har nu googlat på björnstrand och fått fram att den kände skådespelaren gunnar björnstrand hade/har en dotter - veronica - även hon skådespelare(-erska - och detta hittade jag på you tube - på vilket sätt gabrielle björnstrand är släkt med gunnar respektive hans dotter veronica det vet jag ej - kanske att hon är dotter till veronica? - jag vet ej...- nej jag tror väl knappast det - veronica föddes ju 15 maj år 1953 - så gabrielle är nog inte dotter till veronica - men kanske att något annat slags släktskap finns?

Gabrielle Björnstrand sa...

Veronica är min syster, liksom Kristina, och vi är alla döttrar till Gunnar B.

Min blog kan du hellre läsa, numera, på Gabis Annex: http://boxgabi.blogspot.com/

Hej svejs!

Marianne Johansson sa...

oj! gabrielle björnstrand har skrivit på min blogg!!! - först nu av mig entdeckt! - jag vet att hon gabrielle björnstrand och han som har 'den långsamma bloggen' är nära vänner - förstår varandra väl - har liksom samma sorts fina bildning - något som jag är i avsaknad av...