lördag 23 juli 2011

att smärta...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

"att smärta blottar sanning är en beprövad förhörsteknik" - denna mening fann jag vid genomläsandet av ett gammalt tidn utklipp - datum obekant liksom tidn - GP eller DN - vilken vet jag ej - hade ej blivit noterat vid urklippet - viktor johansson har alltså författat något om jörgen lind och hans bok "hägn" (poesi) - förlag: kabusa böcker... det rör sej här om ett tidn utklipp som antagligen har några år på nacken - jag har många sådana - på samma tidn utklipp återfinnes ngt som arne johasson skrivit om nina burton - ett vackert foto av henne återfinns oxå därjämte - det som arne johansson skriver om är alltså nina burtons bok (poesi) "ett svar i 24 skärvor" - albert bonniers förlag - jag googlade igårkväll på nina burton och upptäckte då att hon är en av medlemmarna i 'samfundet de nio' där är oxå lars gustafssons exfru madeleine är en medlem liksom nicklas rådström - jag googlade även på denna pär rådströms son som oxå nyligen skrivit en bok om slas - och fann där det lilla videoclippet från musikens hus förra året som återfinns här på min blogg av gårdagens datum - sista halvtimmen innan midnatt...

Marianne Johansson sa...

'johansson' - ej 'johasson'...

Marianne Johansson sa...

det blev visst ett 'är' för mycket i en mening - f'låt!

Marianne Johansson sa...

rättelse: han stavar sitt namn 'niklas' - uppläsandet här i göteborg - på musikens hus - var alltså innevarande år - år 2011! - i maj! - så nyligen har han alltså varit i gbg och uppträtt... (video clippet är egentligen bara ett foto av honom och så kan man höra hans uppläsning - ingen video-filmning alltså...) (har just i matrikeln - sveriges författarförbunds matrikel - från år 2003 kunnat läsa att han föddes den 12 april år 1953 - dessutom har jag kunnat läsa mig till det exakta födelsedatum som är carina rydbergs - på google kan man bara se året - 1962 - hon föddes alltså den 18 juli år 1952...

Marianne Johansson sa...

f ö kan jag i denna matrikel från år 2003 läsa mig till födelsedatum för stig göran gustafsson - som hösten 1983 var min lärare i vuxenskolans kurs 'bli författare' - han föddes alltså först ca 5 månader efter det att jag föddes - jag blev född den 17 november år 1942 - han blev född först den 13 april år 1943...