tisdag 19 juli 2011

få - 'få' som i ordet 'fåordig'...

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

att få ord - ja jag får ord - rätt ofta - precis vid uppvaknandet - de ord jag hittills skrivit idag är sånna ord som kommit till mej vid uppvaknandet - får för mej ibland att dessa ord kanske bör - skulle kunna - tolkas på ett alldeles speciellt sätt - eftersom dom rent spontant kommer till mej när jag sovit ganska många timmar - och - inbillar jag mej - har väl därvid ngt blivit bearbetat i sömnen - och sedan - som ett resultat därav - kommer - rent spontant - ord till mej - varifrån de kommer vet jag ej - från 'tomma intet' - eller från ngt slags undermedvetet plan...(jag ser vid genomläsandet att jag använt både ordet 'dom' - i betydelsen 'de' - och även 'de' i betydelsen 'de'(!) - det får vara så! - mestadels använder jag mej av den moderna - och faktiskt vedertagna formen av ordet - alltså 'dom' när jag menar 'de'...)