lördag 9 juli 2011

NENA - IRGENDWIE, IRGENDWO, IRGENDWANN [NEW VERSION]

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

sådana ord 'irgendwie' - 'irgendwann' - ligger mej nära - som poet tror jag faktiskt att jag själv kommit på dessa ord någon gång - kanske t o m flera ggr - dessa ord - 'irgendwie' - 'irgenwann' - säger allt - såsom jag - filosofiskt - poetiskt - subjektivt uppfattar det - 'det' som kan kallas för tillvaron...

Marianne Johansson sa...

någon i henne förälskad har tydligen tagit dessa foton - som sångerska tycker jag inte hon är nåt - faktiskt...

Marianne Johansson sa...

det var alltså endast orden i rubriken jag fastnade för - 'irgendwo' kan jag utesluta - men de två andra orden 'irgendwie' och 'irgendwann' är essential - at least to me - rent upplevelsemässigt - hur jag känner det - rent spontant...

Marianne Johansson sa...

'irgendwann' i st f 'irgenwann'...