tisdag 26 juli 2011

The Tages - Every Raindrop Means A Lot (1967)

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

han längst till höger - dan larsson - var faktiskt en av mina arbetskamrater på handic-bolangen - i västra frölunda - under den relativt korta tid jag var anställd som sekreterare
där - från sommaren 1974 och dryga året framåt - vi var inte på samma avdelning - han arbetade på inköpsavdelningen - jag var sekreterare på en annan avdelning - men jag kommer ihåg att han blev imponerad av mina språkkunskaper - han berömde mej p g a dessa en gång - jag sökte mej till ett annat jobb som korrespondent - eftersom jag tidigare i lidköping varit korrespondent - och hellre ville vara mer utpräglat det än det som ett sekreterarjobb kan innebära - jag började alltså på ett agentugföretag - ab pegol - i majorna därefter - där jag var anställd i 10 år - det fattades bara några få månader för att det skulle ha blivit 10 år - efter den pegol-anställningen var jag arbetslös ca 1 1/2 år innan jag arbetade i 16 år på spårvägen som spårvagnsförare...

Marianne Johansson sa...

'agenturföretag' - ej 'agentugföretag'...

Marianne Johansson sa...

det 17:e året som GS anställd var jag sjukskriven...