onsdag 23 maj 2012

Jimmie Åkesson i debatt mot integrationsministern i Uppsala

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

har nu kollat: enligt wikipedia står det inget om att han - jimmie åkesson - har en pol mag examen - jag har för mig att jag tidigare någonstans sett den uppgiften - men nu står det alltså på wikipedia att han - som är uppvuxen i sölvesborg - har läst vid lunds universitet - "läst så mycket som 235,5 poäng - och avklarat 127,5 poäng" - hur ska man tolka detta? - har han inte lyckats erhålla en akademisk examen - med därmed åtföljande aktning!? - jag vet ej! - iaf har jag kunnat konstatera att han föddes den 17 maj (precis som Herr Gustafsson - lars gustafsson - gjorde - dock den senare redan år 1936) år 1979 - alltså endast 4 månader efter det att min förstfödde son blev född den 21 januari år 1979 - dock - sen den 3o november år 2006 - lever ej längre denne min förstfödde son...

Marianne Johansson sa...

erik ullenhag - folkpartist - och integrationsminister - är son till fil dr jörgen ullenhag - chefredaktör för UNT - Upsala Nya Tidning - denne kille - erik ullenhag - född den 20 juli år 1972 - är alltså 7 år äldre än jimmie åkesson - han - erik ullenhag - har en jur kand examen - och han har bland annat arbetat vid UD...

Marianne Johansson sa...

jag vet iaf att min förstfödde son - nu - sen den 30 november år 2006 - död! - ej blev behandlad bra - fick ej ens en sådan chans som invandrare fick i skolan - alltså sen han - såsom strax fyllande 13 år - i januari år 1979 - flyttade in till mej i stan göteborg - från södra skärgården och sin far o styvmor därstädes... - olyckligtvis fick han alltså ej ens sådana chanser som invandrare får - fick - - jag är ingen sverigedemokrat - och om jag - rent politiskt - lutar åt ngt håll så är det åt det schlaugska och jonas sjöstedtska hållet - som jag redan tidigare uttryckt det här på min blogg... - men när jag tänker tillbaka på hur orättvist min förstfödde son blev behandlad - så... - den som ev läser detta - kan kanske gissa sig till ett och annat... - sen så ligger - låg - ju ansvaret helt och hållet på mig - att jag ej hade förmåga att vara en sån förälder som jag borde ha varit - en sån förälder som andra har haft chans till att ha - jag har helt enkelt ' enligt bibeln 'vänt andra kinden till'... - hur besvarar man det som jag upplever som 'dumhet'? - jo ett sätt - som jag har ganska ofta i mitt liv använt mig av - är att - enligt bibeln - helt enkelt 'vända andra kinden till' ...

Marianne Johansson sa...

har just längst ner på ledarsidan i GT av den 12 oktober år 2010 läst följande: "Jasenko Selimovic (FP) får jobb som statssekreterare hos integrationsminister Erik Ullenhag - det var inte oväntat - eftersom göteborgarna inte ville rösta in honom i riksdagen - så får partiet rädda kvar sina dugliga krafter - på annat sätt"

Marianne Johansson sa...

'i januari år 1992 - flyttade in till mej i stan göeborg'... i st f 'i januari år 1979 - flyttade in till mej i stan göteborg'