onsdag 23 maj 2012

Katrine Kielos - Det enda könet

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

denna tjej föddes den 24 oktober år 1983 - hon är väl därför i ungefär samma ålder tror jag som sveriges nuvarande näringsminister - ledaren för centerpartiet - annie lööf - denna tjej tog en pol mag examen - precis som ledaren för sverigedemokraterna och numera riksdagsmannen - jimmie åkesson - i katrine kielos fall var det upsala universitet som gällde för hennes akademiska examen - precis som fallet har varit för johan lundberg - chefredaktören för AXESS Magasin och utgjutelsefull skrivare på AXESS-bloggen - han som i litteraturvetenskap - avhandling om harry martinson - tog en fil doktor examen vid upsala universitet - även maja lundgren har tagit akademisk examen vid upsala universitet och hon har - bl a som framgår av hennes senaste inlägg på sin blogg - som återfinnes överförd hit till min blogg - bl a pluggat litteraturhistoria - själv har jag inte pluggat ngt vid ngt universitet - men jag har varit inskriven både vid upsala universitet och vid sthlms högskola och vid göteborgs universitet - vid det sistnämnda universitet har jag iaf lyckats klara av att skrapa ihop vissa poäng i tyska språket - das ist alles - in meinem falle... - det är olika för olika - här på min alldeles egna blogg - ger jag uttryck för min känslor av frustration och besvikelse - vem hade inte velat ha en åtminstone fil kand - om ej fil doktor examen - att liksom ståta med och hyvas över - att liksom kunna få en viss aktning genom en fin akademisk examen - det är väl ej att förakta - men just för att jag själv ej haft några chanser så blir jag nästan med naturnödvändighet bitter - och 'surt sa räven om rönnbären'-aktig - that's my privilege - isn't it ?! - nu på 'gravens rand' - wenn man - sort of - nichts mehr zu verlieren hat...

Marianne Johansson sa...

adam smith - som hon talar om - föddes 1723 och han passed away år 1790... han - adam smith - var - bl a - professor i moralfilosofi i glasgow...

Marianne Johansson sa...

jag kan nästan gissa mig till att hon katrine kielos - som föddes i lund - har föräldrar som är akademiker - att maja lundgren har det - det vet jag - hur det förhåller sig med johan lundberg i det fallet det vet jag ej - men jag har kunnat gissa mig till - via hans dialekt - att han kommer från luleå - eller åtminstone lule-trakten - en trakt som jag definitivt ej kommer från...

Marianne Johansson sa...

anledningen att jag öht blandar in AXESS chefredaktören är att denne herre fanns på den blogglista som maja lundgren tidigare hade på sin blogg - cronache di maja - liksom oxå 'aud djupaudga' återfanns där - nu - när maja lundgren tagit bort sin blogglista - kollar jag i stället varje dag - flera ggr - den blogglista som återfinns hos 'aud djupaudga' på vilken blogglista även johnny söderbergs blogg 'stationsvakt' återfinns - varje dag kollar jag vad johnny söderberg skriver och vad johan lundbergs skriver - det han - johan lundberg - skriver brukar få mej nästan lika upprörd som han själv är - inte lika mycket upprörd som han - men nästan - maja lundgren skriver numera ej varje dag på sin blogg - hon har tydligen börjat skriva recensioner för bl a expressen - ja maja lundgren är ju en kändis - och jag har iaf tidigare med henne haft en viss liten kommunikation på hennes blogg och oxå någon gång ibland per e-mejl - trots att jag ej är ngn kulturpersonlighet eller kändis of any kind - av det 'kind' som liksom räknas - jag gillar maja - dvs maja lundgren - liksom jag oxå gillar johnny söderberg - så var det sagt... ps: om ngn skulle tro att jag blir upprörd av samma saker som han johan lundberg blir upprörd av - så är det faktiskt precis tvärtom - jag blir upprörd av att han har sådana åsikter som han har - sådana åsikter som alltså jag ej alls delar...

Marianne Johansson sa...

förtydligande beträffande akademiska examina: annie lööf har alltså ej avlagt någon pol mag examen - utan i stället en jur kand examen - detta har jag kunnat konstatera via wikipedia - men vad gäller både jimmie åkesson och katrine kielos så är det alltså pol mag examen dessa båda har avlagt...