torsdag 4 oktober 2012

Michel Onfray, séquence amusante

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

jag kan inte säga att jag till hundra procent sympatiserar med denne filosof - som föddes den 1 januari år 1959 - han är alltså årsbarn med bengt brülde och göran greider - har nu googlat lite på michel onfrey och sett lite vad han står för... - när han pratade här på det jag förde över till min blogg nyss - så förstod jag - sanningen att säga (- trots - obwohl - att franskan var mitt älsklingsspråk i mina tonår i skolan i lidköping -) inte mycket av det han sa - han pratar alldeles för 'grötigt' och fort för att jag skulle kunna förstå ... montaigne tilltalar mig som filosof - känner mig faktiskt i viss mån tankemässigt och filosofiskt besläktad med montaigne - dock kan jag ej säga detsamma om denne 'endast' 16 år yngre person...