onsdag 17 oktober 2012

ONSDAG...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

idag är ONSDAG...

Marianne Johansson sa...

man kan fråga sig om jag är vid mina sunda vätskor när jag skriver ett inlägg betitlat endast med ett ord - nämligen en veckodags ord - och däät med stora bokstäver - vertikaler heter det visst på ett fint språk... ('däät' = 'det'...)

Marianne Johansson sa...

jo jag är utvilad och klar i huvet - har just sovit cirka 6 timmar - förutom att jag sovit några timmar på natten... och på min blogg vågar jag ju göra bort mej hur som helst - skriver spontant precis vad som helst - att ha en sådan förmån! - tänka sig! - en anledning till att jag känner mig må ovanligt bra kann faktiskt vara att tandvärken nu har släppt! - äntligen! - var igår hos tandläkare och fick utdragen en tandrest som varit infekterad och förorsakat mig stor smärta...(det heter 'kann' - stavas 'kann' - på tyska - så helt fel är det ej med den stavningen - så som jag upplever det - en annan sak är ju att man kan få fram betooningen av - på - ett ord genom att fördubbla en konsonant...)(oxå - f ö - genom fördubbling av en vokal...)

Marianne Johansson sa...

nej - när jag tänker efter så var det nog inte mer än fyra timmar jag sovit nu på dagtid - men ändå mer än vad jag hade trott det skulle bli när jag lade mig... man får vara tacksam att man kann sååva - jag tar aldrig några som helst sömntabletter - det har jag aldrig gjort i hela mitt liv...