torsdag 4 oktober 2012

Paddan Göteborg sommar 2009 part 3/4

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

i det huset som syns här - djurgårdsgatan 9 - satt jag på 4:e våningen - Fartygsavdelningen - ab pegol - då jag under tiden sommaren 1975 - sommaren 1985 var anställd där som tysk korrespondent - eller kanske jag borde säga engelsk och tysk korrespondent - då vid - under - den anställningen var jag ju ej endast tysk korrespondent - som jag hade varit i lidköping - vid lidköpings mek verkstads ab - under tiden sommaren 1965 - sommarten 1975...

Marianne Johansson sa...

korrektur - corrrection: - jag var ej anställd vid lidköpings mek verkstads ab längre tid än 8 år - dvs från sommaren 1965 - sommaren 1973 - eftersom jag sommaren år 1973 flyttade till göteborg - där - wo - in welcher stadt - d.h. dieser stadt - ich immer noch wohne - jag hade fått en vik anställning som telex operatris på ahlsell & ågren på marieholm... en aning degraderande kan det tyckas... jag hade sagt upp mig - spontant - från meken - lidköpings mek verkstads ab - utan att han någon annan anställning på gång... det fick bli en telexoperatrisanställning på 6 månader - und zwar in göteborg - jag kände mig mogen att flytta från min mamma och ifrån lidköping...