lördag 20 oktober 2012

Poet Kjell Espmark reads "Lend Me Your Voice"

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag tror - för min del - att detta vore bätre att läsa - en del dikter gör sig ej speciellt bra att läsas - rösterna behövs ej - de svarta orden på vitt papper är ibland bättre - och man kan läsa i tystnad och låta orden sjunka in i medvetandet i lugn och stilla takt...

Marianne Johansson sa...

om alla dessa åhörare alltså i stället hade suttit för sig själva och läst och begrundat i stillhet de ord som kjell espmark valt ut att vara tänkvärda... jag tror för min del att det hade varit bättre... det handlar ju ej här om 'poetry slam'! eller 'stand up'! of some sort... - det finns olika kategorier - no doubt...

Marianne Johansson sa...

'bättre' i st f 'bätre'...

Marianne Johansson sa...

han - kjell espmark - föddes i strömsund - jämtland - den 19 februari år 1930 - han bor numera både i stockholm och på gotland...

Marianne Johansson sa...

strömsund i jämtland har nog inte haft så stor betydelse för honom kjell espmark - via det som karin thunberg skrivit i svenska dagblandet har jag erfarit att han kjell espmark tillsammans med sin lillebror och olyckliga mamma flyttade till gärdet i stockholm när han var endast 4 år... det är alltså i stockholm han haft sin uppväxt förutom alltså de allra första fyra åren i hans liv...