torsdag 15 november 2012

Debatter (playlist)

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

en av dessa följer jag dagligen sen en tid tillbaka och dessutom för över rätt ofta till min egen blogg - nämligen birger schlaug - han blir mig därför alltmer bekant... en till kollar jag även dagligen via hans blogg 'alla dessa dagar' - nämligen carl bildt - och alla hans göranden - han är mighty upptagen - jag gick en gång in på åke catos blogg och fick då se att han på sin blogglista har carl bildt... varje dag brukar jag nu sen en tid tillbaka kolla åke cato varje dag och även via blogglistan carl bildt's blogg... så lite försöker jag ju hänga med...

Marianne Johansson sa...

om någon skulle tro att jag skulle vara en sverigedemokrat efter det jag förde över häromdan från 'conny-tankar' - så vill jag säga att jag ej är det - dock kan jag ej förneka att jag tycker han jimmie åkesson verkar rätt så sympatisk i sin framtoning - vissa svar han ger på lotta brommé's frågor i det inlägg - you tube clip - jag förde över nyligen är oxå rätt tilltalande... t ex ger han klart besked: ej nato-medlemsskap! - ej eu-medlemsskap! ej euro-medlemsskap! - tydligt och klart... ej heller jag tycker att sverige ska vara medlemmar i nato - ej heller jag tycker att sverige ska vara medlemmar i eu - ej heller jag - liksom förresten många andra - tycker att sverige ska ha euro som valuta... folkpartiet anser precis tvärtom i alla dessa tre frågor - såpass tror jag mig ha förstått - även om jag inte förstår speciellt mycket - och nu när jag är 70 år är det ej heller så lätt - åldern tar ju liksom ut sin rätt...

Marianne Johansson sa...

hela det svenska folket har blivit överkört vad gäller nato - that's a fact!

Marianne Johansson sa...

även vad gäller eu har hela det svenska folket blivit överkört - alltså inte blott och bart vad gäller nato... men det var väl så det var tänkt att det skulle vara - tänkt av dom som liksom vet bäst - tror sej veta bäst...

Marianne Johansson sa...

jag har lyssnat ganska så mycket på det som noam chomsky har sagt - jag har - tror jag - tagit ett visst intryck av det han har sagt...

Marianne Johansson sa...

det som fanns DÅ - när jag den 15 november för ett år sen - år 2012 - förde över det från you tube - finns - tydligen - ej mer!