tisdag 13 november 2012

Sex, Death And The Meaning Of Life Episode 1 Richard Dawkins (Subs)

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag - med min bakgrund - anser mig ej vara 'ateist' - men - nevertheless: - jag kan ha detta på min blogg!... open minded as i sometimes consider myself to be... - i also consider myself to be 'a free spirit' - det oförklarliga kan ej - egentligen - benämnas med ord - ord är unsufficient/insufficient - so i would express myself - a human being is not sufficient - nor are words by which a human being tries to express 'something'... 'insuff' - that's a word that someone some time - in the autumn of 1963 - in stockholm - described me as - en diagnos jag fick - ja jag veet: jag är insuff - das heisst 'jag räcker ej till' - jag har iaf den insikten - att ha insikt är väl ej altogether wrong..

Marianne Johansson sa...

'tryes' i st f 'tries'... (tror jag - har ej hittat min engelska grammatik för att kontrollera vilket som är rätt...)(nej förresten 'tryes' ser inte rätt ut - kanske att 'tries' är det rätta - after all - engelska är ej det språk jag under ca 20 år ägnat mig åt professionellt - hade det varit det kanske jag hade kunnat vara mer säker - tyskan är jag faktiskt mer säker på...

Marianne Johansson sa...

läst engelska har jag ej mycket men lyssnat till - på - engelska har jag faktiskt ganska mycket - för att inte säga 'a lot'... engelska var det första främmande språk jag lärde mig i femte klass i folkskolan i lidköping - och jag hade - visade det sig - relativt lätt för mig att lära mig engelska och engelskt uttal...