fredag 12 juli 2013

lennart erling...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

lennart erling hör till kategorien bildade männniskor - liksom även einar jakobsson och gabrielle björnstrand gör.....

Marianne Johansson sa...

hans senaste inlägg på sin blogg 'den långsamma bloggen' - behandlar ett ämne som jag fick lust att kommentera - men i stället för att göra det på hans blogg gör jag det här...

Marianne Johansson sa...

"i min värld"... att uttrycka sej så... (som jag sett att t ex carina rydberg gjort någon gång på sin blogg...) - är det ett tecken på ödmjukhet? - att - insiktsfullt - och kanske - på visst sätt - bildat - försöka visa en medvetenhet om den begränsade fattnigsförmågan - (man kan ju liksom inte - mänskligt att döma - 'greppa allt') - eller är det - kanske - vid närmare eftertanke - ngt helt annat - kanske raka motsatsen...

Marianne Johansson sa...

rubriken på inlägget i fråga hos lennart erling idag på hans blogg 'den långsamma bloggen' är: "aforism från vedbacken"... (jag tilltror mig ej vara tillräckligt bildad för att liksom platsa kommentarsmässigt där - det blir därför på min egen blogg... det är bra att ha en egen blogg - där man kan uttrycka sig fritt - och ibland ohejdat...)

Marianne Johansson sa...

'fattningsförmågan' i st f 'fattnigsförmågan'...