fredag 6 september 2013

Empire - Diplomacy, Obama and the Middle East

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

hur att tolka detta ansiktsuttryck som han obama här visar?

Marianne Johansson sa...

att vara en lysande talare - en lysande retoriker - det kanske inte alltid hjälper... - det kanske inte alltid är ausreichend... ibland måste tydligen den lysande retorikern lyssna på vad Någon annan har att säga... - det säjs att obaama f n är världens mäcktigaste man...

Marianne Johansson sa...

om någon till äventyrs skulle läsa mina kommentarer på min blogg - mina bloggar - och bli - sort of - chockad av min dåliga förmåga att stava ord rätt... ja då må dät väl vara hännt då - att jag staavar uuselt - och ej alls rätt - hur ska man tollka det? - min egna tolkning är att jag jör mig skyldig till felstavningar helt medvetet...-'på gravens rand' vad spelar det för roll(?) - jag behöver ej jööra mig till för Någon... under hela min skooltid - drygt 14 år - ansträngde jag mig till det yttersta för att staava rätt - och sedan - under min tid som sekr och korrespondent - i drygt 20 år - ansträngde jag mig faktiskt ännu mer i det avseendet - nu tar jag i stället igen det och tycker det är roligt att jag här på min egen blogg - mina egna två bloggar - kan ägna mig åt att obstinat helt engkelt stava så som jag i ögonblicket spontant känner för det...

Marianne Johansson sa...

jag tror han obama - trots att han - enl uppgift - är världens mäktigaste man - faktiskt inte alltid har det så lätt... - jag avundas honom inte!

Marianne Johansson sa...

den bild som jag här nyss har kommenterat kommer fram när fyra minuter har gått på denna video...