onsdag 4 september 2013

göteborg är sverige!

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

min upplysning: göteborg är sverige! - mer än en gång har jag nu - nyss - i tv - både tv4 och svt - hört experter informera om att detta är första gången en president - en 'sittande' president i usa besöker sverige! - göteborg är ej sverige! - men enligt svenska nyhetsmedia - iaf dom som utgår från stockholm - räknas tydligen ej göteborg som sverige! - den 'sittande' usa presidenten george w bush besökte göteborg - och därmed även sverige! - sommaren år 2001! - denna upplysning tänker jag inte vidarebefordra till experterna i de svenska televisionskanalerna! - men här på min blogg kan jag ju skriva vad jag vill - eller? - freedom of speech!

Marianne Johansson sa...

korrektur - corrrection: 'göteborg äär sverige!' så skulle det själlvklart ha stått! - av ngt - åtminstone för mig - beklagligt misstag - råkade ett 'ej' slinka in på ett ställe där det ej skulle vara... ja - iaf i rubriken - och i den första meningen i min kommentar - blev det rätt!

Marianne Johansson sa...

självklart vet jag att 'självklart' stavas med endast ett 'l' - självklart vet jag - även - att även stockholm är sverige - liksom alla övriga orter - och alla övriga landskap - inom sveriges gränser är det!