torsdag 17 april 2014

CrossTalk: Russophobia

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

'give me an ear!' finns visst ett uttryck som heter... - ja jag har givit dessa herrar 'an hear'! - jag har svårt att tänka mig att - t ex - the 'FM' of Sweden - Carl Bildt - skulle liksom känna för att ge dessa herrar 'an ear'!

Marianne Johansson sa...

ej heller har jag speciellt lätt för att tänka mig att hans - carl bildts - lagvigda hustru - av italiensk börd - skulle kunna tänka sig att - ens i sin vildaste fantasi - skänka dessa herrar 'an ear'... - det gäller att - sort of - begränsa sej - alltså: att ej veta fööör mycket... (själv är jag ej - och har ej heller varit - någon sorts politiker of any kind... - men den senaste tiden har jag - via you tube - sort of - ökat mitt 'vetande' en aning - you tube är mitt universitet! - jag har ingen akademisk examen of any kind - nor has carl bildt ... men trots det är han - iaf enligt sin egen uppfattning - en oerhört betydelsefull person! - inte bara i sverige utan i hela världen!

Marianne Johansson sa...

det tyngsta skälet att få 'alliansregeringen' att - sort of - 'avgå' - är just carl bildt... enligt vad birger schlaug sagt på sin blogg - och som jag där kommentarsmässigt sagt att jag 'hundraprocentigt håller med birger om'!

Marianne Johansson sa...

vad jag tror mig förstå så håller även maja lundgren med mej och birger schlaug om detta... enligt vad hon på sin blogg 'cronache di maja' uttryckt...