tisdag 6 maj 2014

Fredrik Lindström - Vi trodde bara att vi var lyckliga förr

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

till min 'glädje' - om ej direkt 'lycka' - så har jag lyckats 'komma över' detta - som är från år 1995 i programmet 'ingesson' som gick på tv kanalen ZTV...

Marianne Johansson sa...

det har alltså nu hunnit 'förrinna' ej mindre än 19 år! - sedan han - fredrik lindström - sort of - ut-talade dessa ord...

Marianne Johansson sa...

har han - fredrik lindström - dät som - understundom - går under benämningen 'humor'? - i would say: Yes!

Marianne Johansson sa...

just året 1963 - som han - sort of - som en jämförelse - talar om - just dät året blev han - fredrik lindström - as a matter of fact - född - und zwar i staden eskilstuna... - jag konstaterar att han blev född den 27 juni - just dät datum - den 27 juni - som jag födde den andre av de två söner jag i mitt liv har fött... - min - och stig kihlströms - son hampus blev född den 27 juni år 1980 - alltså exakt 17 år senare än fredrik lindström - sort of - 'såg dagens ljus'...... - en annan person som just den 27 juni har sin födelsedag är thomas nydahl - som har en egen välproducerad blogg - thomas nydahl hade hunnit bli exakt 11 år då fredrik lindström föddes och han thomas nydahl hade hunnit bli exakt 28 år - och blivit far till många egna barn - då jag födde min - och stig kihlströms - son hampus - som - (till skillnad mot - alas! - min förstfödde son - och stig kihlströms fjärde son) - doch - gott sei dank! - noch am leben ist - danke! - ...just då - vid den tidpunkt då fredrik lindström i eskilstuna blev född - d.h. den 27 juni år 1963 - så bodde jag på östra ågatan 11 c/o lindgren i upsala och jag tågpendlade mellan upsala och stockholm - där jag just den sommaren hade en vikariatanställning som sekreterare på sveriges radios musikavdelning - alltså avdelningen för klassisk musik...

Marianne Johansson sa...

ordet 'dät' har helt meedvetet blivit av mig stavat på det sättet... - ett sätt att för mig få fram uut-taalet - betooningen av ordet i fråga...