fredag 26 september 2014

jag hänvisar till...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag hänvisar till det jag nyss fört över till min blogg 'keinerlei' - bl a - alltså - det som olof buckard har sagt om carl bildt...

Marianne Johansson sa...

jag har på mitt - lite lekmannamässiga - och bonniga - och kanske ointgelligenta och ointellektuella - sätt - mer än en gång - 'kommentarsmässigt'- på egen blogg sålunda uttryckt det: 'hela det svenska folket har blivit överkört vad gäller EU - liksom - f ö - även vad gäller NATO'...

Marianne Johansson sa...

'på gravens rand' - sort of - 'vaarande på gravens rand' - (jag har ju - sowieso - ingen 'framtid' - mer än den väntande Graven!) - våågar jag liksom uttrycka det såålunda... inte vem som helst våågar uut-trycka sej så... 'the silent majority' är ett uttryck jag hört någon gång - kanske via 'truthdig' med chris hedges' - kanske från amy goodman - 'democracynow!'...- eller kanske från noam chomsky! - det finns - som det verkar - en och annan i det stora landet USA som våågar uut-trycka sej... i det lilla landet sverige är det - banne mej - inte många som våågar uttrycka sej... alas! så som statsminister fredrik reinfeldt sa vid president obama's besök i stockholm för ett år sen: 'Sweden is a Small Country!'

Marianne Johansson sa...

allting beror ju på vad man - sort of - jämför med... naturligtvis är sverige ett litet land - i jämförelse med USA!

Marianne Johansson sa...

en stormakt är en stormakt. Punkt. Stormaktspolitik är - som namnet - ordet - antyder - just inget annat än 'Stormaktspolitik'! har carl bildt - sort of - ägnat sig åt 'Stormaktspolitik'? - ja - das könnte man fast behaupten!