tisdag 14 oktober 2014

''ett gigantiskt område!'

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

dessa ord - "ett gigantiskt område!" - kommer jag ihåg att gudrun schyman med emfas yttrade... - i vilket sammanhang? - på grund av vad? - jo: när hon just fått klart för sig de olika ministerposterna i den nya regeringen - ledd av stefan löfvén... - det var - är - visst så: att - i sverige - en enda minister ska 'ha hand om' - 'ansvara för' ej endast 'ämnet' barn - utan även 'ämnet' äldre - och - dessutom - 'ämnet' jämställdhet ... - eftersom jag själv hör till kategorien 'äldre' - och känner mig upprörd över den ringaktning 'äldre' blir utsatta för av de som ej är 'äldre' utan betydligt yngre... så... heeder åt gudrun schyman som uttryckte sin indignation över negligerandet av 'detta gigantiska område' som - tatsächlich - 'äldre' är! - än har jag ej - med våld - mot min egen vilja - tvingats till 'äldrepsykiatriska mottagningen' - und zwar nicht in göteborg wo ich wohne - sondern in mölndal! - men jag har - av närmsta vårdcentral - björkekärr - totalt 2 ggr - förra året och i år - remitterats dit! - men - av 'egen fri vilja'- nekat - tackat ' nej' till - att åka dit! - och än har jag ej tvingats in i ett litet egen rum på något äldreboende någonstans...- ej än! - men det är väl - vad jag tror mig kunna förstå - endast en tidsfråga - liksom det endast är en tidsfråga innan jag ligger hos min förstfödde son och - liksom han - sen den 28 december år 2006 - förmultnar i en kista i en gammal begagnad grav på östra kyrkogården - man får vara tacksam att man har titeln 'gravrättsinnehavare'... ju äldre man blir - desto mer har man att vara tacksam för....