tisdag 14 oktober 2014

vilken levnadslängd?

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

vilken levnadslängd har lilla jag - sort of - 'bakom mej'? - svar: ej 80 år! - vilket - däremot - just i dag - åke cato - malmö - har... - ej ens 72 hela år har jag - sort of - bakom mej - som levnadslängd... ej ens dät... - men om 3 dar har jag endast 1 månad kvar till dess - dvs 72 års längd av 'passerat' liv... - under förutsättning att ynnesten beskärs mej att leva ytterligare så många dar... - varje dag är en ynnest - en Nåd! - nichts anderes? - nein - tatsächlich: nichts anderes! - by the way: är det svårt att - sort of - förschtåå sej själlv!? - nej: däät är - så som jag själv upplever det - inte ett dugg svårt! - men hur ska anndra behööööva bry sej hur jaag - en sånn som jaag! - mååår?! - jaag bryr mej ju inte om anndra - varför ska då - nödvändigtvis - från min sida - förväntningar finnas på att anndra ska ha föörutsättningar att förschtåå en sånn 'liten schiiit' som 'moi'... - som sagt: jaag förschåår mej själv - that's at least something att - sort of - vara tackssam för - - så som jag seer på det... / ps: har kollat på wikepedia: det är först kommande lördag - den 18 oktober 2014 - som skåningen åke cato har levnadslängden 80 år bakom sig - om han alltså 'vederfars' - beskärs! - ynnesten att leva ytterligare 4 dagar... - sen ngt år tillbaka så kollar jag varje dag hans blogg.../ apropå levnadslängd så har häromdan thomas nydahl på sin blogg berättat att ett av alla hans många barn uppnådde åldern 28 år! - något som min förstfödde son - ett av mina endast två barn - ej gjorde - han uppnådde endast åldern 27 år och 10 månader och 9 dagar...