måndag 9 mars 2015

dö...

7 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

'decemberöverenskommelsen' - alltså vad gäller sveriges politik - förkortas visst - det har jag sett: 'dö'...

Marianne Johansson sa...

att vara döende... - det är något som är på gång - en fortgående 'process'...

Marianne Johansson sa...

ja livet är en fortgående process - und zwar riktning död...

Marianne Johansson sa...

något kan vara på utdöende... - det uttrycket har man hört nån gång...

Marianne Johansson sa...

jag känner mig - sort of - vara på utdöende...

Marianne Johansson sa...

- för varje dag som går - alltmer så...

Marianne Johansson sa...

- vi är - var - alla - alla vi som är - var - human beings... - VAAD? - (till jord ska - skall - jag varda.) (alltså en fråga om att bli Något - nämligen: Jord - nichts anders...)('bli författare' så hette en kurs jag gick på en gång - hösten år 1983... blev jag det? svaret är: Nej! - jag blev i stället spårvagnsförare - vilket jag - full time - arbetade som i ej mindre än hela 16 hela år - från slutet av år 1986 till slutet av år 2002...)- warum in klammern?