måndag 9 mars 2015

was heisst das?

7 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

'på upphällningen'... - mitt liv går - sort of - 'på upphällningen'... betydelse - innebörd - av dessa ord - dessa 3 styck ord: 'går på upphällningen'...

Marianne Johansson sa...

'betydelse' - 'innebörd' - av dessa 2 stycken ord: 'mitt liv'... livet - det som - av mig - kan betecknas såsom varande - såsom ha varit - 'mitt' - detta 'mitt liv' startade i 'industristaden' lidköping - where i alltså was 'born and raised' - för ej mindre än 72 år och - om 8 dar/dagar - 4 månader sen/sedan...

Marianne Johansson sa...

men jag är 'yngre'... - iaf om jag - sort of - jämför mej med f d statsminister fredrik reinfeldts mor - som - faktiskt - blev född - und zwar i stockholm - redan sommaren året innan - dvs she is 'jahrgang -41'... - ich jedoch - infolgedessen: 'jahrgang -42'...

Marianne Johansson sa...

att just 'jahrgang' - och - faktiskt - även - somit - 'tillryggalagda' år - ska/kan upplevas - kanske t o m önskas - såsom något att 'ta hänsyn till' - nästan - på nått sätt - kanske även 'värt' att - somehow or other - 'respektera'...

Marianne Johansson sa...

vem vill ej ha - önskar sej ej - det som - ibland - kallas 'respekt...

Marianne Johansson sa...

'ålder-respekt' - 'äldre-respekt - statt 'äldreomsorjj'... - dät vooore nått!

Marianne Johansson sa...

'med ålderns rätt' finns visst Något som heter... - kan jag - etwa - zum beispiel - få låååv att uuut-trycka mig så som jag jöör? - jag menar med tanke på min ålder - kan jag ta mig rätten att rakt ut - åtminstone på eegen blogg - uut-tycka mig - 'med ålderns rätt'.... ('varje ållder har - liksom - 'sitt'...) (dagarna 'innan graven' känns - upplevs - såsom speciellt viktiga för att ta chansen att liksom - äntligen - få uur sej ett och annat.. )