lördag 26 september 2015

Bäst i klassen? Ett personligt samtal om utbildning och klassresor

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

eftersom hans - ronny ambjörnssons - född den 21 mars år 1936 - farfar var spårvagnsförare... så känner jag själv - havande varit i hela 16 år - under tiden december 1986 - november år 2002 - heltidsarbetande sådan - dvs spårvagnsförare - en viss sorts relation till denne ronny... att sen min far i hela 50 år var arbetare vid tändsticksfabriken i lidköping... vad har dät med saaken att jööra? - jag har i min ägo boken 'mitt namn är ronny' skriven av denne ronny ambjörnsson - min far var - in det tat! - verkligen en 'skötsam arbetare'! - säg inget annat! - 'man gick 4 år i folkskolan' - så säger han.. jag gick hela 5 år i folkskolan - innan jag fick chans - tack vare min engelskalärare - överlärare emil frostensson... att gå i 4 år i realskolan och sedan 3 år i gymnasiet... jag har - tack vare - emil frostegård - tagit studenten på latinlinjens halvklassiska gren... för övrigt har jag inte avancerat! - sort of - men i januari år 1986 fick jag av docent dieter krohn vg i tyska översättningsprovet vid gu... so was! - men f ö nichts! - 'ich bin ein nichts!' wie es en tysk sångare och långtradarchaffis - gunter gabriel - sig uttryckt har...- dessa märkvärdiga perschooner uut-trycker sig här! - jag - från mitt lilla perspektiv - anser att dessa perschooner är märkvärdiga - och dom kannsche ääven äär det!? som sagt: jag är ingen! - ich bin ein nichts! - dessa perschooner som här kommer till uttryck är Något - har blivit Något! - det är olika för olika! - dessutom har jag sen december år 2006 en son - min förstfödde - liggande förmultnande i en gammal begagnad grav - där även jag inom kort kommer att ligga och förmultna... jag är iaf en bloggerska! - so was! - och jag har möjlighet att använda universitetet you tube! - TACK!

Marianne Johansson sa...

dieser ronny - also ronny ambjörnsson - ist des selben jahrgangs wie lars gustafsson - 'poeten' - som föddes den 17 maj år 1936 - liksom - z.b. - auch karin kihlström - som föddes den 22 november år 1936... (den sistnämnda 'tog över' efter lilla 'moi' på donsö...)

Marianne Johansson sa...

själv är jag jahrgang -42...