torsdag 24 september 2015

Johann G. Hamann Quotes



1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

i min ägo har jag en mycket välskriven bok - på utomordentligt bra svenska - enligt mej iaf - und zwar 'liv - jag förstår dig inte' - om hjalmar söderbergs 'doktor glas' - en bok utgiven på 'carlssons' år 1987... i första kapitlet i denna bok nämns bl a hamann och herder - och jag har därför fått lust att få reda på lite mer om denne tysk: johann georg hamann - som levde mellan den 27 augusti år 1730 och den 21 juni år 1788... jag kunde inte hitta mycket - dessvärre - men detta finns på you tube: men på amerikanska! - det borde vara på tyska! - denna musik man även här kan höra - och sången - är - som jag upplever det - ej - sort of - passande... författaren - som jag dessvärre ej heller kunnat hitta något om vare sig på google eller you tube är: lars o lundgren... men på baksidan av boken står: lars o lundgren - fil dr - har tidigare publicerat två böcker om sokratesbilden'...