söndag 20 september 2015

Berlinale Nighttalk mit Peter Kern "Der letzte Sommer der Reichen"

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

via en av de böcker jag köpte av hans eppendorfer i hamburg - und zwar am 18. april des jahres 1985 - så har jag nu via googlandet på hans eppendorfer - bl a - kommit in på detta... denne peter kern dog dät året då denna intervju gjordes... den 26 augusti år 2015 - dvs inte ens för en månad sen - så dog han - denne som tydligen gjort en film över - med - hans eppendorfer - 'suche nach leben' - denna film - 'suche nach leben' - har jag dock ej lyckats 'komma över'... - hans eppendorfer dog den 24 januari 1999 - och han hade blivit född den 10 juni år 1942... d.h. er war - in der tat - des selben jahrgangs wie ich... 1942! - han blev alltså 56 och ett halvt år gammal.. sjäv blir jag snart - om knappt 2 månader - 73 år... so alt! - alltså om jag har ynnesten att leva - noch- knappt 2 månader... varje dag är en Nåd - nichts anders...

Marianne Johansson sa...

peter kern hade blivit född - i wien - österreich - den 13 februari år 1949... han blev alltså 65 och ett halvt år...

Marianne Johansson sa...

'själv' i st f 'sjäv'...