onsdag 16 mars 2016

att lämna EU...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

i dagens metro läser jag följande insändare:

Marianne Johansson sa...

"god tid för sverige att lämna EU: vi som en gång var med och röstade för EU-medlemsskap fick också ett löfte om att vi skulle kunna lämna EU - det är dags nu - när alla EU-länder blottar sig - vissa vill inte alls ta del av flyktingströmmen - andra bara en mindre del - nu vägrar tyskland att ta emot de människor som sverige vill skicka tillbaka - det är märkligt att sverige - ett av de mindre länderna i EU - förväntas dra det tyngsta lasset - hur ska lilla sverige kunna fixa bostäder - jobb - skolor etcetera till alla som söker sig hit? - det är naivt att tro att vi klarar detta utan att det kommer att påverka hela samhället på alla plan - hur kan andra EU-länder helt friskriva sig från ansvar? länder som gladeligen tar emot bidrag för att de är EU-länder - men som själva inte vill hjälpa till - de utnyttjar sitt medlemsskap för egna intressen - storbritannien tänker låta folket rösta - låt även svenskarna rösta om EU-medlemskapet - de enda som tjänar på det är våra svenska politiker som lever ett glassigt liv i belgien' /'ångrar mitt ja till eu'

Marianne Johansson sa...

jag för min del röstade ej ja till eu på den tiden då det begav sig - något som tydligen denna insändare gjorde... jag ansåg mig veta för lite för att kunna rösta... nu - sedan ganska många år - vet jag tillräckligt! - självklart skulle jag rösta Nej! - om det skulle finnas en möjlighet till folkomröstning... - när det var fråga om eventuellt euro-medlemsskap så visste jag iaf tillräckligt! - jag röstade nej!