onsdag 16 mars 2016

Sluta rynka på näsan åt tjejer som onanerar

Sluta rynka på näsan åt tjejer som onanerar: När jag i början av året skrev att orgasm för tjejer skulle vara en självklarhet mötte jag en del motstånd. Jag påpekade att det kvinnliga könet aldrig fått lära sig att deras sexualitet var lika viktig som det motsatta könets. Kommentarerna glödde, antingen var det jag som hade haft för dåligt sex själv, var okunnig eller bara var en idiotisk feminist som tog upp ett icke-existerande problem. En intressant motbild utgjordes av den positiva respons jag mötte. Alla dessa kvinnor, icke-män, som tackade mig för att jag öppnat deras ögon och satt ord på något de alltid känt av. De tackade mig för att jag tog upp något som faktiskt var tabu. Och om så många kvinnor och unga tjejer identifierar sig med vad jag säger så har motståndsrösterna inte ett uns relevans. När jag säger att kvinnor tidigt blir bestulna på sin sexualitet genom att ingen talar om den så är det just de utsattas åsikt som räknas. De andra saknar faktiskt tolkningsföreträde i frågan.

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

här fick jag just fram det som jag nyss läst i papperstidningen av dagens metro...