söndag 18 juli 2010

Jeremy Irons talks about the death penalty

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

orden är värda att lyssna på - sen att denne skådespelare har ett sätt att uttrycka sej som slår det mesta ... kan man tala om njutning - när ämnet är death penalty - men jag kan inte hjälpa att jag njuter av hans underbara engelska uttal - intonationen - han k a n uttrycka sej - han har gått i en bra skola för att lära sig uttrycka sig ... hur många ggr jag redan lyssnat på honom - jeremy irons - det vet jag inte - kan liksom inte på nog...

Marianne Johansson sa...

jag hade i min tidiga ungdom drömmar om att bli skådespelare! - att kunna uttrycka något! - är det då konstigt att jag njuter av denne skådespelare?! - som enligt mitt tycke knappast kan bli bättre - han har uppnått det optimala!

Marianne Johansson sa...

apropå 'human being' så var det de ord jag begagnade mig av på fil föreningens sammankomst den 25 september 2007 - då en engelsman var ditbjuden ett tala - kommer just nu p g a min alzheimer ej ihåg namnet på den engelsmannen - jag räckte upp handen och talade - och alla blev chockade - vad jag kunde förstå - att jag vågade säga något - jag en gammal kärring - som verkade ha hamnat helt och hållet på fel ställe - jag sa då - bl a annat - att jag är 'just a human being' - jag sa det med endast engelska ord - inte ett enda svenska ord använde jag - apropå human beings som han här ovan nämner - ibland får man - jag - en kvinna - associationer - han bengt brülde var oxå på plats - satt i främsta raden och vände sig förvånad om något - och jag såg att han skrattade - det hela var nog mer komiskt än något annat det jag vågade mej på att säga - men jag menade allvar - faktiskt ... (ja detta var vad peter ingestad kanske skulle kalla medvetandeströmframställning - något mycket fint vad jag har kunnat förstå - tänk bara på james joyce...)

Marianne Johansson sa...

korrigeringar: 1)'uttrycka sej på som...' - i st f 'uttrycka sej som...'2) 'svenskt ord' i st f 'svenska ord'...