söndag 18 juli 2010

an interview with Jeremy Irons from 2007

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

Why? : one sometimes has to ask oneself: Why? (- man får ibland fundera lite...)

Marianne Johansson sa...

många har - dessvärre - ej tillräckligt med tid - tillräckligt med 'utrymme' - 'space' - för att fundera över ett och annat - det behövs sannerligen TID - det är - finns - mycket som det behövs TID för..

Marianne Johansson sa...

- och oxå lugn och ro - vila - men det är långt ifrån alla varelser - personer - människor - som kan ta sig - unna sig - den lyxen - och som kan förstå viktigheten av detta som kallas ro - lugn och ro - för att fundera - och för att - ibland - ställa sig frågan "Why?" -kom i detta sammnhang att tänka på det som bryan magee sa i en intervju med iris murdoch i en bbc intervju - jag tror det var med henne - eller ev med ngn annan - jag har lyssnat på flera sådana bbc intervjuer som bryan magee har gjort - han bryan magee sa alltså att "bertrand russel once said that philosophy = the questions we do not know how to answer" - men ändå - trots det - känns det - tycker jag - som om - som att - detta är mer viktigt - nästan åtminstone - än någonting annat - 'that's me in a nut shell' - om nu någon skulle vara intresserad av vem jag 'in a nut shell' är...

Marianne Johansson sa...

'sammanhang' i st f 'sammnhang'...

Marianne Johansson sa...

det är underbart att lyssna på hans engelska - en ren njutning - if you ask me - sen att de ord han uttrycker - de tankar han har att förmedla - inte är direkt fy skam - det gör ju inte saken sämre - såsom jag ser det - hör det - uppfattar det...