söndag 26 december 2010

morrondag...

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

kommer morgondag? - ja varför skulle den inte det - jag tror att morrondan kommer - jag är ju bara 68 år och ca 6 veckor - därför kan jag väl utgå ifrån - tro - att även i morron kommer en dag - måndagen den 27 december 2010 - vecka 52 - åtminstone till 95% - nåt sånt - kan jag nog - inbillningsvis(?) - tro - på det - förutsätta det - t o m se fram emot det...

Marianne Johansson sa...

ännu har jag ej dött - passed away - inte ännu... nu har jag hunnit uppnå en ålder av 70 år 4 månader och 5 dagar...

Marianne Johansson sa...

jag lever döende... - jag dör levande... - levande - och döende - at the same time - gleichzeitig... detta är min inre känsla now-a-days - every day - and every night - as a matter of fact... - how many days and nights noch zu leben? - how am i to know? (är detta månne en 'dikt'? - svar: nej - det kan man väl knappast säjja... men nåågot är det väl? - i alla fall? - livet är en fråga om tid - a matter of time... att vara havande - pregnant with - tid - time... that's what it's all about... - filosofiskt lagd - som jag inbillar mig att vara...)

Marianne Johansson sa...

noch är jag alive - datumet just idag är den 12 februari år 2017 - vecka 6...

Marianne Johansson sa...

noch - wie es scheint - irgendwie alive - heute ist das datum: 2021-07-07- kalenderwoche 27 des jahres 2021...

Marianne Johansson sa...

sista dagen i kalenderwoche 47 des jahres 2021 är jag - wie es scheint - immer noch - somehow - alive...