onsdag 29 december 2010

Norman Finkelstein on Israel and Noam Chomsky

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

- "the greatest living mind in the world today" - yes - that's surely how it is - according to my mind at least - and - apparently - according to many others - but not - as I see it - by enough many - more would - should - realize the value of his words - what he really means - and that he wants 'things' to be otherwise - who wouldn't? ("why did you bother living?" - as he - noam - once said - who wants to 'make a difference'? - who wants a change to the better - to what would be better - a better world to live in - not just for a few - but for so many as ever possible - livstid den är begränsad - han - noam - föddes i december år 1928 - han har gjort mycket för att försöka förbättra världen - men endast ett fåtal - i jämförelse to 'the stupid majority' - förstår vad han menar - förstår hans förmåga att genomskåda 'saker och ting' - synd att hans livtid nu snart rimligen går 'till sin ända' - ända kanske inte är rätt uttryck i sammanhanget f'låt - men han har talat och skrivit - mer än de flesta under sin livstid - han har gjort sitt - hans liv har väl inte varit bortkastat - in vain so to speak - mitt liv går oxå mot sin ända - rimligtvis - och jag har inte talat eller skrivit någonting - men först nu de senaste månaderna har jag upptäckt min chans att via min blogg uttrycka ett och annat - och ofta i anslutning till ngt jag hört just via min blogg - via you tube -via google - världen sort of öppnar sig mer och mer - ju mer livet liksom blir trängre och trängre - själva livsutrymmet - snart blir utrymmet bara det lilla begräsade 'jordrummet' i graven - that's a fact.

Marianne Johansson sa...

'livstid' i st f 'livtid'...