lördag 28 maj 2011

引き裂かれた空/Der geteilte himmel

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

ja mir sind diese worte bekannt - von der zeit als ich 'halbzeit' deutsch studiert habe hier bei der uni göteborg - das war vom herbst 1983 bis etwa 1985/86 - meine 'studien' - ab herbst 1985 bis 1986 wurden 'zersplittert' - oder wie es heisst ... - spårvägen blev mitt 'öde' efter 1 1/2 års arbeistlosigkeit vom 13. Mai 1985 bis november 1986 - in welchem monat und in welchem jahr ich meine 'spårvagnsförarutbildning' startete...jaq var alltså spårvägen trogen från november 1986 till november 2002 - då jag på eget bevåg sjukskrev mig och var sjuksriven ett drygt år innan jag fick chans att bli sjukpensionär några år innan ålderspension... - allra helst hade jag ju - om möjlighet därtill hade funnits - dvs om jag hade haft resurser därtill - velat göra en akademisk 'karriär' - ja 'karriär' skulle det ju ej ha kunnat bli i mitt fall - men åtminstone kunna ha haft möjlighet ta en fil kand - det hade ju varit något!

Marianne Johansson sa...

'jag' i st f 'jaq'...

Marianne Johansson sa...

f ö hänvisar jag till min kommentar gjord nyligen - kl 17:26...

Marianne Johansson sa...

f ö hänvisar jag oxå till min kommentar idag klockan 14:12 - under inlägget "The Byrds - Do You Believe i n Magic" - ...där det står mer om mina tyska-studier...