onsdag 25 maj 2011

ifrån sej...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

att lämna ifrån sej... att vara irån sej... - ifrån - till grav - till död - att vara - att lämna... - inte längre vara 'a human being' - snart inte längre vara 'a human being' - snart inte...

Marianne Johansson sa...

'ifrån' i st f 'irån'...

Marianne Johansson sa...

'att gå från livet' respektive - det rakt motsatta - 'att gå till livet'... kommer ihåg att min mor en gång sa 'vi går från livet' - alltså syftande på henne och min far... jag har redan hunnit bli äldre än min mor - född den 22 september - passing away on march 2 of the year 1975 - blev - och jag känner ju liksom successivt - att detta stämmer - medvetenheten om att man i denna åldern - havande passerat 70-årsstrecket - man går från livet - alltså ej till... naturen har sin gång... det finns både ett 'till' och ett 'från'... först 'till' och sen - mer eller mindre tidigt - ett från - nu går jag till graven - både rent konkret - någorlunda regelbundet - där min förstfödde son - född den 21 januari år 1979 - passing away on november 30 of the year 2006 - sen den 28 december år 2006 har sitt hem och där även jag - intill honom - kommer att ha mitt hem - inom en väl ej alltför avlägsen tid - om jag har chans att leva ett år till - eller kanske fler år till - hur ska jag kunna veta - det enda jag veet är att graaven blir mitt nässta hem - något annnat hem än det jag nuu sen drygt 30 år haar vill jag ejj ha innan graven - det är min önskan...