fredag 20 maj 2011

Shirley Maclaine w/ Matt Lauer 11-7-07

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

growing.... 'growing older'... the - sort of - 'nature' of us 'human beings' - eller hur att 'putta' det... - - how to 'put' it - that is how to - sort of - express it? - 'det är naturens gång!' - så hade visst min svåger - tage lööf - lidköping - sort of - put it - dvs uttryckt det - enligt vad per e-mail - min äldsta systerdotter upplyste mig - when my sister had passed away - what - in fact - happened on march 29 of this year - that is the year 2014...

Marianne Johansson sa...

kanske att det var 'det är livets gång' som han sa - får väl ta att/och kolla upp det vid tillfälle... två alternativa uttryckssätt - when it comes to this 'what it's all about': 'det är naturens gång' - alternativt alltså 'det är livets gång'... det individuella livets gång är - sort of - individuellt - och kan - naturligtvis - te sig lite olika för olika individer... en del är - sort of - mer eller mindre ensamma hela det individuella livet - andra är - by choice or not - ej så ensamma... det är en aning olika helt enkelt... så har iaf jag - sort of - uppfattat det...

Marianne Johansson sa...

min syster och svåger fann varandra redan då min syster var 14 år och min svåger - född den 10 februari år 1928 - var drygt 4 år äldre... de fick sitt första gemensamma barn - en dotter - den 31 maj år 1949 - och de gifte sig när min syster fyllde 18 år - den 30 juli år 1950 - hela livet - tills min systers passing away - då aortaväggen närmast hjärtat brast - den 29 mars 2014 - har de levt ett liv tillsammans - alltså inte så speciellt få år...- det var min mor - ebba johansson - född skoglund - född den 22 september år 1903 som såg till att de gifte sig - ordning och reda...