måndag 23 maj 2011

"UN is a showcase for US propaganda"

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

two letters - två bokstäver - nämligen bokstaven 'u' och bokstaven 'n' - blir 'UN' - for instance: the 'UNited states of america'... the 'UNited nations'... - the 'european UNion'... för närvarande - det svenska uttrycket - som på tyska kan heta 'gegenwärtig' oder 'zur zeit' - förkortas ju ibland 'f n' - FN som betyder 'förenta nationerna' - det som på det engelska och amerikanska språket - the 'US language' är 'the United Nations'... sverige är - vare sig innevånarna i sverige vill det eller ej - medlem i det som kallas den europeiska unionen - the 'EU'... men på gravens rand - vad att göra - mer än detta att ställa in sig på det oundvikliga - hemmahörigheten i jorden - att bli ett med jorden... att bli - sort of - 'united' med jorden...

Marianne Johansson sa...

'the rest of the world'...

Marianne Johansson sa...

resten av ett liv - eller - just i detta speciella fallet - just resten av mitt individuella liv - det är det jag tänker på när jag tänker på det oundvikliga - blivande ett med jorden - blivande föda för gråsuggor... - men skulle jag föredraga att bli föraskad - bli totalt via eld förintad till sheer ashes - nej det alternativet förefaller mig mindre lockande... numer finns visst något som kallas frystorkning eller något liknande men det är visst - åtminstone hittills - vad jag vet - ej riktigt lagligen accepterat... jag tror jag någon gång för nu rätt länge sen läste något litet om något sådant i en tidning - på den tiden då jag läste tidningar - ofta faktiskt 'återvinningstidningar'... - numer läses av mig intet - mer än skummande emellanåt i tidningen - den som kan inhämtas vid hpl helt gratis - 'metro'... det är you tube som gäller för mig - via you tube får jag reda på mycket - dock har jag hittills ej fått reda på detta om möjligheten att få sin kropp 'frystorkad'... ej heller har jag googlat på begreppet - tillvägagångssättet - förfarandet - i fråga... - i min 'fantasi' eller hur jag ska formulera det - så är det alltså det naturliga förmultnandet i jorden som är det mest aktuella för min del - liksom det hittills iaf varit fallet för många ..... - min syster - den enda jag haft - und zwar min storasyster - hela drygt 10 år äldre än 'moi' - som dog den 29 mars i år - blev 'föraSKAD' - MIN ÄLDSTA SYSTERDOTTER - SOM F Ö BLIR 65 ÅR DEN 31 MAJ I ÅR - OM ENDAST 7 DAGAR - UPPLYSTE MIG OM FAKTUMET... (f'låt versalerna var oavsiktliga... mitt lillfinger på vänsterhanden råkade tydligen - i hastigheten - hamna på knappen - tangenten - 'caps lock'...)

Marianne Johansson sa...

'lobby' är något som högermannen och EU commisionären gunnar hökmark värderar och tycker är är viktigt... det säger en deel om honnom som perschoon och poliiiticker... ('lobby' = 'påtryckningsgrupp'...)