onsdag 27 juli 2011

den jag var då...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

den jag var då... (när?) - och den jag är nu - och skillnaden - dået och nuet och skillnaden är det som upptar mina tankar rätt mycket these days - hör väl till åldern detta reflekterande över hur det var förr i jämförelse med hur det är nu - i perspektiv kan jag knappt annat än att förvånas ibland - en källa till förvåning alltså - detta reflekterade över hur det var då - till exempel för ca 35 år sedan... - vissa klipp från you tube som är tidsangivna får mig rätt ofta att tänka tillbaka på just den tiden då den beträffande inspelningen gjordes och sedan av någon långt långt senare fördes över till you tube vilket sen möjliggör för mig these days att blicka tillbaka och minnas - tidsangivelser kan vara bra för minnet ibland... - det senaste som fick mej att minnas en del hur det var då - hur jag var då - var inspelningen med 'Tages' och med bland andra dan larsson från min västra frölunda tid - jag inte bara arbetade därstädes då - jag hade även då min bostad därstädes - då hade jag fortfarande min audi 60 och körde bil - då hade jag ännu ej flyttat till donsö - där jag kom att bo i sju år - och under vilken tid jag på mölndals bb födde två söner - varav den förstfödde - alas! - ej längre - sen den 30 november år 2006 - är i livet - men gott sei dank är sonen jag födde juni 1980 i livet och om man har tur kommer han att bli far om några veckor - och jag alltså farmor(!)... utan hans unga fru - född november 1985 - hade - skulle - detta - ej ha varit möjligt...

Marianne Johansson sa...

'detta reflekterande' i st f 'detta reflekterade'...