torsdag 27 december 2012

Gunnar Valkare på improvisationskurs i Uppsala ht 2003

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

via einar jakobssons blogg -rapsodi- det han skrev för två år sen om böcker han läst och tyckt om året 2010 - fick jag se ordet - snarare namnet - gunnar valkare - har aldrig hört eller läst det namnet förut - men naturligtvis har jag hört och läst namnet bo nilsson förut - hans - gunnar valkares - bok som einar jakobsson gillade - gillar - hade - har - titeln 'bo nilsson' - jag som - som skreterare - vikarierade på sveriges radios musikavdelning sommaren 1963 - och - bl a - arbetade för k-e welin - fick ju - på det sättet - en viss hum om vilka namn som gällde i vissa kretsar...

Marianne Johansson sa...

ett visst hum om... - enl SAOL är visst både 'ett visst hum om ' och 'en viss hum' om acceptabelt... - 'hum' kan alltså - vad jag tror mig om att kunna gissa mig till - vara både ett neutrum och ett realgenus... - "ett visst hum om" tycker jag faktiskt känns mest naturligt att säjja... varför jag den 27 december år 2010 skrev 'en viss hum om' det vet jag ej...