tisdag 25 december 2012

Tom Waits - You Can Never Hold Back Spring

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag gillar ej hans sätt att vara på - his way of living - smoking - drinking - that's not my style at all - men jag gillar - faktiskt - trots det - hans sätt att sjunga - jag föredrar hans sätt att sjunga framför jussi björlings sätt att sjunga - såådan är jag!

Marianne Johansson sa...

han - tom waits - har födelsedag på exakt samma dag som noam chomsky - nämligen den 7 december - noam föddes exakt samma dag - den 7 december - dock så mycket som 21 år tidigare - nämligen år 1928 - det är alltså en åldersskillnad på - av - exakt 21 år mellan noam (- ja för mej är han 'noam' bara - så mycket som jag lyssnat på honom - ) och tom waits... (tom waits är född samma år som t ex birger schlaug - men han - birger schlaug - redan den 29 januari 1949 och inte så sent som den 7 december just det året( (jag har en systerdotter - den äldsta av dom - som även hon är född -49 - i slutet av maj...)(jag - 'moi' - är av 'årgång' -42)