fredag 28 december 2012

How Do You Like Iceland? - 2004 part 1 of 6

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

har nu tagit del av alla dessa 6 you tube clip beträffande islänningarna - jag tycker det stämmer det dom säger om islänningarna - jag har fått ett sådant intryck av islänningar oxå - jag har aldrig varit på island - men i det område där jag sen 30 år bor har det i perioder bott ganska många från just island - en del endast ett få antal år - en del andra ganska många år - hur det är nu vet jag ej - kanske ingen just nu därifrån - dock är det förbluffande hur väl beskrivningen stämmer med det intryck jag fått - jag har endast talat med en person av alla från island som bodde i området - under de år hon - rätt många år - bodde här - och mitt intryck av henne ... ja förvånansvärt mycket stämmer... förvånansvärt mycket... jag är ej från island - och jag har - därför - ej de karaktärsdragen... det är intressant hur männischor formas av sin uppväxtmiljö och sina föräldrar och sin omgivning ... - det äär en viss schillnad på folk och folk... - jag är ej heller som dom typiska göteborgarna - göteborskorna - faar from it... nu var dät sackt... felstavning - ja jag veet...