måndag 24 december 2012

Jeff Buckley - "Hallelujah"

8 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

brustet - något som är brustet - något som har blivit brustet...

Marianne Johansson sa...

är ej själva livet något som - unter umständen - skulle kunna liknas vid ett slags hallelujah - och - sometimes - något som kan - sort of - kännas som ett brustet hallelujah...

Marianne Johansson sa...

vad är då döden i jämförelse med det brustna hallelujat (?) - vilken liknelse ska man - sort of - dra till med(?)

Marianne Johansson sa...

(om någon skulle läsa min blogg - och ev undra varför jag just nu för över detta you tube clip - så är orsaken att jag - som vanligt varje dag - har varit inne och kollat på carina rydbergs blogg...)

Marianne Johansson sa...

(hon - carina rydberg - som är - blev - född - först -62 - till skillnad mot mig som blev född redan -42...)(men både hon och jag är födda under samma århundrade - nämligen 1900-talet...)

Marianne Johansson sa...

jag orkar inte med mer än den första tredejedelen av detta - det är föör mycket och föör långsamt...

Marianne Johansson sa...

brustet hjärta! - min syster dog den 29 mars i år - pga av att aorta-väggen närmast hjärtat brast!

Marianne Johansson sa...

då - för exakt två år sen - när jag skrev ordet 'brustet' - så visste jag faktiskt inte att min systers aortavägg närmast hjärtat skulle till att brista lördagen den 29 mars år 2014... något blev brustet - alas! - bristningen blev ett faktum - alas!