fredag 28 december 2012

SR P3 Christer: I huvudet på Morgan del 1

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

jag tycker det är häärligt att höra hans tungomål...- hans geografiska ursprung - han har ej låtit sig göteborskas vad gäller tungomålet - rätt så... ej heller jag har låtit mig göteborskas vad gäller mitt tungomål... det hörs tämligen tydligt att det är just från trollhättan han kommer... vad gäller mej så hörs det kanske även ganska tydligt - trots mina drygt 39 år i gbg - att jag kommer från lidköping... (om nu någon öht läser min blogg - och vad jag ibland spontant uttrycker - och kanske får lust att påpeka att jag borde ha stavat 'göteborgskas' i st f 'göteborskas' - om jag nu öht skulle använda ett sånnt ord - så vill jag - on my part - påpeka - att sättet jag skrev ordet på var högst medvetet - jag skriver - stavar - ibland - och ganska lustfyllt så - ord på ett för mig individuellt passande sätt.. ngt ska man väl kunna tillåta sig på den alldeles egna bloggen... - det hoppas jag iaf...