tisdag 14 maj 2013

dagens metro...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

dagens metro - papperstidning - läste jag redan i morse... speciellt kul tycker jag det är när göran greider har chans - vilket händer emellanåt - att vara kolumnist i metro... jag har alltså läst 'kris i skolfrågan!' som är rubriken på hans kolumn i dagens metro... jag har nu ett flertal ggr försökt få fram denna kolumn på metro.se... dock utan framgång... har dom av någon anledning beslutat att ej publicera 'nätmässigt' hans kolumn just denna gång - denna dag.... i så fall varför? - jag hade alltså tänkt att överföra kolumnen hans i metro hit till min blogg - det har jag gjort ett flertal ggr förut när jag upptäckt vad han har skrivit och bedömt det vara mycket intressant och läsvärt... jag får väl vänta till i morgon och se om kanske denna kolumn 'kris i skolfrågan!' äntligen - en dag för sent - skulle kunna ha chans att bli 'nätmässigt' publicerad - så man kan föra över den utan problem till egen blogg - eller eventuellt till 'google+'...

Marianne Johansson sa...

jag hänvisar till min blogg 'keinerlei' - datumet den 30 april 2013 - inlägget "första maj för människor samman - Metro"... jag har nyss skrivit en kommentar därunder... alltså: fortfarande låtsas man på 'metro.se' att göran greiders senaste kolumn i tidningen metro är denna från den 29 april 2013..... dock i gårdagens papperstidning fanns - finns - en kolumn rubricerad "Kris i skolfrågan!" ... eftersom det ej lyckats mig att få denna kolumn överförd på samma sätt som det lyckades mej vad gäller kolumnen "första maj för människor samman" - så ser jag mig nödsakad att skriva av det hela - så gjorde jag ju - rätt ofta - tidigare på min blogg - innan jag hade upptäckt möjligheten att få överfört till egen blogg via 'Blogger Dela'... - egentligen är jag ju fruktansvärt lat - men - trots det - så kommer jag nu att anstränga mig - nämligen att - ord för ord - återge det han - göran greider - i gårdagens papperstidning metro har skrivit - fått publicerat...