söndag 19 maj 2013

jag har nyss...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag har nyss läst einar jacobssons senaste skriftliga produktion på sin blogg 'rapsodi' - och vad är mitt betyg? - mitt omdöme? - jag vet ej - jag kan ej uttrycka mig så fint som han - men jag blev på ett sätt glad av att läsa detta hans sistnämnda 'bidrag' på sin blogg... dock har jag ju bestämt mig för att varken - vare sig - från petra rhodins blogg 'ord och jord' eller från hennes vänners - einar jakobssons eller gabrielle björnstrands - bloggar föra över ngt 'überhaupt' till min blogg - någon av mina två bloggar... (schlaug vågar jag mig på att överföra - jag hoppas att han ej tar illa upp... )

Marianne Johansson sa...

det var alltså nyss via min mobil som jag läste einar jakobssons senaste - som handlade om bondkomik a la lugn - hon akademiledamoten... (jag har - någon stans i mitt hem - en bok som jag inköpt av denna akademiledamot - jag kommer i ögonblicket ej ihåg om den titeln på den boken var 'lugn bara lugn' eller något annat... (ja hon lugn är ju en akademiker precis som einar jakobsson - och sådana brukar ju - somehow - finna varandra - jag är ej någon akademiker...)(jag har alltså ej inköpt boken av akademiledamoten - jag tror jag skickade efter den via en bokklubb - på den tiden jag var medlem i olika bokklubbar och skickade efter en och annan bok - det var några år sedan - numera köper jag inga böcker öht - ej heller några tidningar öht... ej heller går jag numer till bibliotek och lånar böcker - vilket jag tidigare under en viss period gjorde ganska mycket ... tiderna förändras...)

Marianne Johansson sa...

jag kommer nog att åtminstone en gång ytterligare - med viss behållning och kanske t o m glädje - taga del av det han - vad gäller hon lugn och bondkomik - skrivit - han einar - med efternamnet jakobsson...

Marianne Johansson sa...

apropå rubriken 'jag har nyss...': jag har - för drygt tre timmar sen - på min promenad - upplevt årets första syrener i full blom - ett gammalt träd som jag av erfarenhet vet är ovanligt tidigt med sina blommande syrener - väldoftande syrener - i violett färg - och jag fotograferade med min mobil - men jag kan ej klara av att föra över det jag fotograferar hit till min blogg... 'tiden me l l a n hägg och syrén' är alltså redan passé...: n u är faktiskt både hägg och syren i full blom - det föreligger alltså en samtidighet vad gäller blomstringstid - kanske att häggen var en aning tidigare... men inte speciellt mycket...('försprånget' var nog minimalt...)