tisdag 2 juli 2013

Anton Webern: Variations, Op 27 (1936) Glenn Gould, piano

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

antagligen hade jag ej brytt mej att googla på anton webern - om det ej varit så att han einar jakobsson - den högt bildade musikännaren och pianisten - hade skrivit om just anton webern på sin blogg rapsodi...

Marianne Johansson sa...

han - einar jakobsson - kallar visst han anton webern för 'sofistikerad'... - ska man tolka detta som att jag är bonnig - och alltså raka motsatsen till det som benämns 'sofistikerad' - när jag uttrycker mej så som jag uttrycker mig? - ja det kanske kan vara en passande beskrivning av mig och mitt uttryckssätt - iaf om man gör en jämförelse med den högt bildade - oerhört beläste och oerhört bereste - akademikern - tillika leg psykologen - i upsala boende - einar jakobsson - hans blogg är iaf ej stängd för mig att läsa - alltå - sort of - taga del av - men tidigare har jag dristat mig att föra över hans inlägg till min blogg - vilket jag ej längre gör... - fick - sort of - en 'hint' av hon i kungälv boende bildade damen vid namn petra rhodin - eftersom hon under en tid gav mig upplysning om att hennes blogg endast var 'öppen för inbjudna läsare' - till vilken kategori jag uppenbarligen ej hörde...

Marianne Johansson sa...

'alltså' i st f 'alltå'...